Sunday, March 18, 2012

10.0 Mereka yang kita kenal telah kembali .... kerana jantung


Di antara mereka yang kita kenal (foto di atas) telah kembali ke rahmatullah kerana serangan jantung pada usia yang boleh dikategorikan sebagai masih muda.




Tidak ketinggalan dua orang sepupu saya, Roslan Abd. Rahman @ Ahmad (foto di atas) dan Abdul Rahim Yusof (foto di bawah, di hadapan sekali) yang telah kembali pada usia awal 50 tahun. Allah merahmati ruh kalian di alam barzah. Amiin.


5 comments:

  1. ass sya nama Hj md yusop Bin Hj jantan pesara kerajaan tahun 2003 tingal di melaka pada thn 2012 sya disahkan mengidap penyakit darah tinggi, kencing manis dan buah pinggang.Sekarang ini sya mendapat rawatan disebuah kelinik kerajaan di air keroh melaka.Saya memerlukan peralatan sperti berikut:- 1) pam utk tekanan darah, jarum utk menentukan gula dlm darah satu set. Bolehkah sya mendapatkan bantuan pembelian benda2 tersebut.Diharap mendapat penjelasan dari pehak tuan terima kaseh. e-mel sya yusopjantan17@gmail.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam tuan. Untuk makluman tuan, pihak klinik kerajaan tidak membekalkan peralatan kesihatan tambahan. Pihak tuan kenalah beli sendiri. Saya juga membeli alat mengukur tekanan darah jenama Omron SEM-1 berkuasa 4biji bateri AA sejak th 2007 dan set alat mengukur kandungan gula atau glukosa dlm darah jenama GlucoSure Star sejak th 2010. Pihak klinik dan hospital akan membekal ubatan dan alatan tertentu sahaja. Pihak tuan boleh menghubungi Bhg. Pencen untuk dapatkan kepastian.

      Delete
  2. maaf tambahan dari thn 2012 hingga ke hari ini sya sangat2 memerlukan ditambah satu lagi ia itu jarum injection insolin,Diharap mendapat jawapan dari pehak tuan kerana benda2 ini memerlukan kewangan sya harapdapat merengankan saya sebagai pesara terima kaseh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam tuan haji. Jika tidak silap saya, jarum injection insulin selalunya dibekalkan dengan insulinnya. Cuba dapatkan penjelasan dari klinik Air Keroh. Jika tidak disertakan jarum, minta doktor berkenaan syorkan haji beli sendiri. Dengan surat rekomen doktor tersebut tuan layak membuat tuntutan dari JPA Pencen. Procedurenya sukar sedikit sebab haji kena dapatkan tandatngan doktor pakar dan pengarah Klinik/hospital berkaitan di borang tuntutan kelak.

      Delete
  3. Assalamualaikum Tuan, saya Shamiun Bin Salleh dan isteri Dg. Normah Hj Mohd Yusof merupakan Pesara Kerajaan. Isteri saya ada masalah penglihatan dan dijangka akan melalui pembedahan mata di Hospital Kerajaan pada 27 Disember 2017. Soalan saya ialah adakah kos rawatan dan pembelian kanta ditanggung oleh kerajaan untuk warga pesara kerajaan? Terima kasih.

    ReplyDelete