Tuesday, April 15, 2014

282.0 Imam Wanita? Memalukan Malaysia!

 Ini rupa tok guru yang mengajar "wanita boleh menjadi Imam di dalam solat campur lelaki wanita."



 


Isu Wanita mengimami solat

Kisah mencari pesawat MH370 yang hilang menggunakan raga, kelapa, gayung dan teropong buluh sudah cukup memalukan negara kita di mata dunia.  TV di Timur Tengah melapurkan "Malaysia mencari pesawat yang hilang menggunakan ilmu sihir"  ....... aduih, di manalah nak letak muka ni? Tetapi kita tidak sedar, sebelum inipun Malaysia telah dimalukan menerusi rancangan TV Mesir menemubual seorang "guru" berasal dari Malaysia (Kedah) yang mengajar orang2 putih dll di Amerika solat bersama lelaki perempuan diimami oleh wanita.

Sudah menjadi trend di negara Barat khasnya Amerika Syarikat di mana seorang wanita yang tidak menutup aurat seperti yang dikehendaki syarak mengimami solat yang terdiri dari makmum lelaki dan wanita dalam saf yang sama dan tidak menutup aurat sepenuhnya. Di dalam solat, dibaca surah Al-Fatihah dan diterjemah pula ke dalam bahasa Inggeris.

Ajaran yang berpandukan akal dan logik akal bukan pembelajaran secara berguru diperkenalkan oleh seorang wanita bernama Ani Zonneveld @ Zuraini bt Abdul Khalid bin Awang Osman, orang Malaysia (berasal dari Kedah dari keturunan Awang Osman). Di antara lain katanya (di dalam interview TV, Mesir): "The advantage of being a Muslim in the US is that we have access to these books and writings, we can use alongside with our minds to make any decision." Nyatalah ia belajar agama melalui pembacaan dan pemahaman akal yang cetek tentang Islam. Inilah maksud yang dikatakan oleh ulamak, jika tak silap saya maksud Hadith Nabi Muhammad s.a.w. jika belajar agama tanpa guru, maka syaitanlah gurunya. Ikuti sessi temuramah di dalam video (http://vimeo.com/87561130). Kita sebagai rakyat Malaysia merasa terkilan dan malu yang amat sangat dan semoga kesilapan besar ini dapat diperbetulkan. Temuramah melalui siaran langsung pada 5 November 2012 di TV Mesir mendedahkan kebodohan umat Islam di akhir zaman yang dibawa oleh seorang yang lahir di "Malaysia" ....... memalukan.  Malaysia, pada masa yang sama terkenal sebagai sebuah negara Islam dan menjadi contoh kepada negara Islam lainnya.....?????? Apa yang dilakukan oleh Ani@Zuraini bukan sahaja memalukan malah amat merbahaya kepada agama Islam keseluruhannya.   Satu penyelewengan yang nyata dengan fahaman dan ideologi yang menyesatkan.

Lihat juga video:
http://vimeo.com/ (solat hari raya)
http://newshttp://pkaomalaysia.com/v4/?page_id=126 (salsilah dari Awang Osman, Kedah)
http://vimeo.com/87561130 (sessi temuramah live dengan TV Mesir)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pada 5 November 2012, Wael Ibrashi (Dream TV Mesir) mengacarakan sesi temubual & dialog antara Ani Zonneveld, Presiden Mrian Wakaf Mesir Islam, mengenai isu wanita mengimami solat.

Mengenai Ani Zonneveld - Ani Zonneveld ini sebenarnya Zuraini bt Abdul Khalid bin Awang Osman. Anak kepada bekas Y.B. Menteri Muda Kementerian Luar Bandar, Tuan Haji Abdul Khalid bin Awang Osman. Beliau menang bertanding dalam Pilihan Raya Umum Malaysia 1959 bagi kawasan Kota Star Utara, negeri Kedah (1958-1964). Beliau merupakan Pesuruhjaya Tinggi Malaysia ke India dari 18 Mac 1974 hingga ke 28 Januari 1978. (Mohamed Sheriff bin Awang Osman Menteri Besar Kedah pertama).

Lahir di Kuala Lumpur, Malaysia, Zonneveld tumbuh di Jerman, Mesir dan India ketika ayahnya berpindah-pindah sebagai duta Malaysia. Ia tinggal di rumah bersama ibu dan lima saudara kandungnya dan dibesarkan dengan dasar-dasar Islam. Mereka membaca al-Qur'an bersama-sama, berpuasa dari matahari terbit sampai terbenam selama bulan suci Ramadhan, karena keberadaan masjid yang langka di Jerman, orang tuanya mengundang Muslim lain untuk sholat berjamaah di rumah mereka (sholat tarawih).

Setelah menghadiri kuliah di Illinois, Zonneveld pindah ke Los Angeles dengan mimpinya menjadi pemuzik. Di situlah ia bertemu dengan lelaki yang menjadi suaminya, seorang agnostik kelahiran Belanda, mereka membesarkan anak perempuan mereka, Jasmine (14) sebagai seorang Muslim.

Selama 20 tahun Zonneveld bekerja di belakang layar dalam industri muzik, menulis dan menulis lagu. Dia menyembunyikan keimanannya di tempat kerja kerana takut itu akan merosakkan kerjayanya. Ia mulai berubah sejak peristiwa 911 dan beliau memulakan langkah sebagai "aktivis Islam" (Liberal).

Ani Zonneveld - Zuriani “Ani” Zonneveld is a songwriter, producer, singer, speaker and an educator. She is the Executive Director for the Progressive Muslim Union and an Interfaith Communities United for Justice and Peace sponsor. Born in Malaysia, Ani spent a good portion of her formative years being raised in Germany, Egypt and India. This had an obvious influence on her outlook of life, politics, religion and culture. As a songwriter and producer she has worked with many different artists with releases in Malaysia, Indonesia, Hong Kong, Germany, the UK, Japan, and the US.

Siti Mahsuri

4 comments:

  1. Berilah nasihat secara baik baik semoga saudari kita ini mendapat petunjok dan pimpinan sebenar dan dapat masok ke dalam rahmat Allah

    ReplyDelete
  2. Insya'allah, satu masa Allah akan membuka juga pintu hidayahnya jika benar ia mencari jalan yang diredhai Allah. Kita (saya) tidak mampu hendak menasihati atau membetulkan jalannya yang nyata semakin jauh dari syariat Islam sebenar, sekadar berdoa bolehlah. Ya Allah, janganlah Engkau sesatkan kami setelah Engkau memberi petunjuk hidayah kepada kami, amiin.

    ReplyDelete
  3. taufik dan hidayah itu milik allah....kita hanya mampu berdoa agar sahabat kita itu menerima hidayah dari allah.

    ReplyDelete
  4. Rejim Jerman, sarang Zionis terbesar di Eropah & pusat ZNWO ni (di Berlin terutamanya; segala mcm. jenis kehidupan songsang-ala pengikut Iblis; wujud termasuk puak gila Bestiality (merogol binatang); Cannibal (ada kelab cannibal online); bebas seks terutamanya oleh puak Homo, etc.], memang nak menghapuskan budaya & ajaran Islam tulen sbb. pengikut2 Iblis, puak Zionis ni terus mara utk. menubuhkan “the first BEAST of the Revelation” iaitu Empayar ZNWO (Zionist New World Order) depa. Sbb. tu di Jerman, depa sedg. mensasarkan umat Islam tradisional/tulen Sunni dr. Turki terutamanya; untuk ditindas/digertak/dihina, terutamanya jenerasi muda di sekolah2 – ya, mana betina jalang progresif-liberal Melayu homo ni no (tapi sbb. itu, aku percaya makin ramai pula pelarian Islam di Jerman – seolah ditakdirkan Allah SWT utk. melawan ZNWO ni di pusatnya, di Jerman ni)!

    Semenjak Zionis Rothsch*ld “infiltrate” Illuminati & Freemason; mereka telah menubuhkan Luciferian Reformation; dan selepas itu French Revolution; dan kemudian di setiap negara Katolik di Eropah serta Russia – agama Katolik (Roman Katolik & Katolik Ortodox), berjuta pengikut2nya serta kuasa Vatican telah dilumpuhkan atau dihapuskan melalui Revolusi Komunis dan ‘famine’ (cthnya di Ireland oleh penjajah British/Zionis), & berterusan sekrg., termsk. melalui “infiltration” oleh ejen2 Pedofilia Zionis serta agenda ‘liberalisasi’.

    Lihat di – http://www.newoxfordreview.org/reviews.jsp?did=0504-gardiner :

    The Heart of Darkness: How Visceral Hatred of Catholicism Turns Into Genocide

    May 2004, By Anne Barbeau Gardiner; dan di –
    http://www.veteranstoday.com/2014/03/12/sexual-and-masonic-ideology-in-the-french-revolution-and-its-implications-in-the-zionist-world-part-i/ :

    Sexual and Masonic Ideology in French Revolution and Implications in Zionist World (Part I)

    By Jonas E. Alexis on March 12, 2014

    Dan sekrg. puak ZNWO ini mahu melumpuhkan atau menghapuskan Islam serta pengikut2nya termasuk melalui perang penjajahan dan juga agenda ‘liberalisasi’.
    Melalui Empayar (first BEAST) ZNWO ini; Lucifer (Iblis) akan terus mara untuk menjadi SAMA taraf dgn. TUHAN; serta EVIL=GOOD; maka tiada lagi sempadan moral (MORAL ORDER)! Terutamanya oleh puak BINATANG BUAS Homo!

    Tok Labu.

    ReplyDelete