Sunday, June 23, 2013

175.0 Jahatnya Syiah

Hajar Aswad: 8 bekas cukilan inilah hasil tangan Syiah Qurmutiyah ketika menghancurkan Kaabah

Peristiwa Serangan Ke atas Kaabah pada 317-339 Hijrah atau 929-952 Masihi

Hari Al Tarwiyah (hari kelapan dalam bulan Zulhijah), tentera Syiah Qurmuty (diketuai oleh Hamadan Ibn Al-Ashath Al-Qurmuti) menyerang konvoi haji pada tahun 317 Hijrah, membunuh semua jemaah haji, kemudian beliau menyerang Kaabah, menarik keluar batu hitam (Hajar Aswad) dan memecahkan kepada 8 bahagian kecil.

Menarik keluar pintu Kaabah dan kemudian memecahkannya, menarik keluar kisa’a Al-Kabah dan memotongnya kepada banyak pecahan dan memberikannya kepada sahabat-sahabat beliau, kemudiannya beliau mengarahkan pengikut-pengikut beliau untuk memusnahkan Mizab Al-Kabah [saluran untuk menyalurkan air (sekiranya hujan) dari atas Kaabah]. 

Pabila pengikut beliau cuba untuk memusnahkan saluran ini, dia (pengikut yang diarahkan) terjatuh dari bumbung Kaabah dan mati. Beliau (Hamadan) kemudiannya menyuruh pengikutnya mencampakkan mayat-mayat jemaah haji yang telah mereka bunuh ke atas bumbung Kaabah, Mizab (saluran air) mengalirkan darah orang Muslim buat pertama kalinya dalam sejarah. Beliau kemudian mencampakkan mayat-mayat selebihnya kedalam telaga Zam-Zam sehingga penuh dan kemudian menutup telaga ini dengan batu yang besar.

Wanita Qurmuti (pengikut syiah) akan membawa air kononnya untuk menyiram mayat-mayat jemaah haji ini atau memberi minum kepada jemaah haji yang tercedera, akan tetapi apabila mereka berjumpa dengan jemaah haji yang masih hidup, mereka akan membunuhnya tanpa memberi air. Mereka (wanita Qurmuti) percaya bahawa mereka perlu membunuh sekurang-kurangnya 3 orang Sunni (Nasibi, gelaran yang mereka berikan pada orang Sunni) yang dahaga untuk mereka mendapat tempat di Jannah. Mayat-mayat yang lain pula ditanam di dalam Masjidil Haram dimana mereka (jemaah haji) dibunuh tanpa solat jenazah, ghosul mahupun dikafankan.

Kemudian beliau (Hamadan) berdiri di depan pintu Kaabah dan menjerit ke langit dan berkata: “Akulah yang berani mencabar ALLAH, akulah yang berani mencabar Tuhan, DIA mencipta kamu dan aku membunuh kamu semua (jemaah haji).”

Pengikutnya yang turut memusnahkan Hajar Aswad juga menjerit ke langit: “Dimana burung-burung Ababil ENGKAU? Dimana batu Sijjil (batu dari tanah yang terbakar) ENGKAU?” Merujuk kepada peristiwa serangan bergajah yang dipimpin oleh raja Abrahah sebelum kedatangan agama Islam.

Kemudian beliau membawa Hajar Aswad ke timur (Al-Qatif) dengan menggunakan 70 ekor unta, setiap unta yang membawa batu hitam (Hajar Aswad) jatuh sakit dan kemudian mati di tengah padang pasir. Kemudian mereka membina ‘AinulKuaibah’ dan meletakkan batu hitam itu (Hajar Aswad) di situ selama 22 tahun dan menyuruh orang ramai mengerjakan haji di situ (Ainul Kuaibah), tetapi tiada siapa yang pergi.

Salah sebuah peninggalan Qurmotiyah ini adalah "Ainul Kuaibah”, di Al Ahsa (bangunan untuk menggantikan Kaabah yang mana mereka meletak batu hitam (Hajar Aswad) dan menyuruh umat Islam menunaikan haji di situ.

Selama 22 tahun orang Muslim tidak mengerjakan haji.

Kemudian, Khalifah (Al-Muktadir Billah) menyerang pengikut-pengikut Qurmutiah dan membunuh mereka dalam peperangan antara 80 ribu askar menentang 3 ribu askar Qurmutiah. Satu kumpulan kecil Qurmutiah, lebih kurang 10 buah keluarga dapat melarikan diri ke Syria (Bilad Al-Sham) kemudian ke Jabal Al-Arab, sebuah gunung di Arab dan menyembunyikan diri supaya tidak dibunuh, salah sebuah keluarga tersebut adalah Al-Assad.

Petikan dari kitab al- Bidayah Wa an- Nihayah oleh Al-Hafidz Ibnu Katsir.

Imam Al-Ghazali berkata: “Syiah Qurmutiah adalah rofidah (keluar dari Islam) dari luar , kafir dari dalam”.

Imam Ibn-Taimyah berkata: “Syiah adalah batiniyah (ajaran yang menyimpang dari agama Islam) dan musuh kepada Islam, dan yang lebih teruk kekafirannya adalah Qurmotiyah, mereka akan berlakon bahawa mereka adalah Muslim Syiah dan bila mereka mendapat peluang, mereka akan membuka pintu kepada musuh-musuh Islam untuk mengkhianati kita, mereka (Qurmotiyah) telah jauh tersasar dari Quran dan Hadis."

Sumber: sumber http://akakdisebalikpintu.blogspot.com

Tinggalan anak cucu cicit Qurmotiyah, Presiden Syria Bashar Assad 
- bertindak kejam ke atas rakyatnya sendiri khasnya pengikut Sunni.

Ketika solat (3 waktu sahaja) boleh sujud ke arah mana sahaja,
asalkan bukan menghadap Makkah.


23 Ciri-Ciri Ajaran Syiah

1.  Mereka tidak membasuh kaki dalam wuduk tetapi hanya menyapu dibahagian atas kaki seperti memakai khuf.

2.  Ketika qiam solat mereka menjatuhkan tangan kebawah (di sisi) tanpa meletakkan tangan di atas pusat.

3.  Kebanyakkan pengikut Syiah ketika solat mereka akan membawa At-Turbah Al-Husainiyah iaitu batu yang dijadikan sebagai tempat untuk sujud.

4.  Pengikut Syiah juga tidak akan mengakhiri solatnya dengan mengucapkan salam tetapi mereka akan memukul kedua pehanya beberapa kali.

5.  Kebanyakan dari mereka hanya solat 3 waktu kerana disisi mereka harus menjamakkan solat zohor-asar dan maghrib isyak walaupun tanpa bermusafir.

6.  Menghalalkan nikah mutaah

7.  Memaki hamun dan mencela para sahabah Nabi s.a.w dan isteri-isteri Nabi.

8.  Mencela imam-imam sunnah seperti imam-imam 4 mazhab dan imam-imam Hadis seperti Bukhari dan Muslim.

9.  Mengatakan bahawa al-Quran masih belum lengkap..Sepatutnya al-Quran 2 kali ganda tebalnya dari al-Quran yang ada.

10. Mengatakan Saidina Ali lebih layak menjadi khalifah dari Saidina Abu Bakar, Saidina Umar dan Saidina Usman.

11.  Seorang syiah tidak boleh diberi nama atau dipanggil dengan nama Abu Bakar, Umar, Usman, Muawiyah dan Aisyah.

12.  Beiktiqad Imam-imam 12 mereka adalah maksum (bebas dari dosa2 kecil dan dosa2 besar).  Bahkan ada dikalangan ulama-ulama mereka mengatakan bahawa kedudukan imam-imam 12 adalah setara bahkan ada yang kata lebih tinggi dari kedudukan para Nabi-Nabi dan Malaikat-Malaikat yang paling hampir dengan Allah.

13.  Mengaku sebagai pengikut ahli bait Nabi

14.  Rukun islam yang pertama bagi ahli sunnah adalah mengucap 2 kalimah syahadah tapi rukun islam pertama bagi syiah adalah walayah (imam 12). Oleh itu disisi mereka jika ada yang tidak percaya dengan salah seorang dari imam-imam 12 maka jatuh kafir.

15.  Kain kafan mayat mereka bertulis

16.  Membaca talqin dengan menyebut imam-imam 12

17.  Meletakkan gambar-gambar imam-imam 12 mereka di dalam rumah.  Biasanya mereka letak di dalam bilik.

18.  Suami halal meliwat isteri.

19.  Harus taqiah (boleh menipu\berpura-pura) untuk menarik ahli suannah masuk syiah.

20.  Mereka tidak ada solat teraweh. Jika ada orang syiah yang berteraweh itu bermakna mereka bertaqiah.

21.  Mereka lebih banyak menyebut nama-nama imam-imam mereka dari menyebut kalimah Allah terutama ketika mereka ditimpa musibah.

22.  Orang Syiah tidak berpuasa pada hari Asyura tetapi mereka hanya menunjukkan kesedihan di hari tersebut.

23.  Setiap kali menyambut hari peringatan seperti peringatan terbunuhnya Saidina Ali bin Abi Tolib dan peringatan terbunuhnya Husein bin Ali, pengikut syiah akan melakukan upacara-upacara yang menunjukkan kesedihan mereka terhadap musibah-musibah yang menimpa ahlul bait. Dalam merayakan ritual ini cara mereka berbeza-beza mengikut tempat. Di negara teluk mereka memukul badan mereka dengan tangan kosong..Tetapi di Pakistan dan Lebanon mereka mencederakan badan mereka sendiri dengan pedang dan belati untuk menumpahkan dan melukai anggota badan. Ditempat lain ada yang memukul badan dengan rantai.

10 Muharam - Pada tarikh tersebut ia turut sinonim dengan peristiwa Kerbala dimana cucu baginda Nabi Muhamad SAW, Saiyidina Hussain telah dibunuh dengan kejam oleh musuh-musuhnya (Nota: kita juga pernah mendengar "cerita" bagaimana Saiyidina Hussain telah dibunuh, kepalanya dipancung dan disepak seperti bola.  Cerita ini adalah tidak benar, cuma rekaan oleh sesetengah tukang cerita dan ahli syair). Peristiwa tersebut pasti diingat oleh seluruh umat Islam. Walaubagaimanapun, Islam tidak menyuruh penganut-penganutnya untuk menyambut peristiwa tersebut dengan cara yang bertentangan dengan ajaran Islam.

Ini berlainan pula dengan golongan Syiah. Peristiwa tersebut disambut dengan aktiviti-aktiviti yang cukup menyeksakan diri sendiri. Malah peristiwa ini telah menjadi acara tahunan dan disambut dengan cukup meriah dan besar-besaran oleh golongan Syiah di beberapa negara seperti Iran, Iraq, Afghanistan, Turkey, Azerbaijan, Pakistan, Lebanon, Bahrain dan Sebelah utara India.

Lihat saja beberapa gambar di bawah yang dirakamkan.

Perbuatan ini tidak mengikut syariat Islam.  Adakah imam 12 (Iran) mereka melakukan perkara ini?
Tidak, kerana imam 12 maksum!

Melebihi hindu merayakan thaipusam lagaknya ....

Adakah dosa anda telah terhapus atau bertambah lagi dosa?

The bloody floor of a mosque in New Delhi, India, as Shiite Muslims flagellate themselves today during a Muharram procession marking Ashura
Lantai Masjid dipenuhi darah
Shiite Muslims flagellate themselves during a Muharram procession
Seorang Penganut Syiah sedang melibas pisau ke badannya
 Bloodied devoted Shiite Muslims are watched by crowds during the ceremony in Mumbai
Di India
Paramedics treat a Pakistani Shi'ite Muslim after he flagellated himself during an Ashura ceremony in Rawalpind
Terpaksa dirawat selepas upacara tersebut




Daftar Kejahatan Syiah Se panjang Sejarah Islam:
  • 23 H (Baba Aladdin) Abu lu'lu membunuh Khalifah Umar R.A.
  • 34 H (Abdullah Ibn Saba) membunuh Khalifah Uthman R.A.
  • 61 H Syiah Rafidah membunuh Imam Husain di Asyura R.A.
  • 100 H Syiah Rafidah membunuh 500,000 Muslim di Khorasan
  • 280 H Syiah Zaidiah membunuh 50,000 Muslim di Yaman
  • 317 H Syiah Qurmutiah menyerang Masjid Haram Mekah, merosakkan Hajarul Aswad dengan 8 cukilan dan membunuh 400,000 jamaah haji
  • 483 H Syiah Hashasheen (assasens) membunuh Imad al deen Zinki dan 200,000 Muslim di Mesir.
  • 1099 M Syiah Fatimiah menyerang Palestin dan membantu penyerahan AlQuds ke pihak Nasrani (kristian).
  • 656 H Syiah Alawiah bersama Hulagu menyerang Baghdad membunuh lebih 800,000 orang di Iraq dan lebih 2 juta orang di Syria, Lebanon, Jordan dan Palestin.
  • 907 H Syiah Safawiah membunuh 1 juta Sunni in Iran
  • 1149 H Syiah Qadianiah mengubah Kiblat ke (Mashahd) di Iran.
  • 1289 H Syiah Isnaashariah mencetak Quran dari Mirza Tubrusi di Iran Qum.
  • 1366 H Syiah Isnaashariah fatwah (Karbala) adalah 7x lebih baik daripada Mekkah.
  • 1406 H mengebom bahagian dalam Masjid Alharam untuk menghantar pesanan anti Amerika!
  • 1407 H Syiah Irak membunuh 402 warga Saudi selama haji, 85 di antaranya adalah polis.
  • 1408 H Fatwa melalui the Islamic union di Makkah (Khomaini adalah kaum Kuffar)
  • 1409 H Syiah Rafidah mengebom Masjid Al Haram dan membunuh 1 lelaki Pakistan.
  • 1841 M Syiah Druz menyerang Kekaisaran Turki.
  • 1972 M Syiah Druz bersama Israel menyerang Palestin.
  • 1983 M Syiah Druz bersama Israel menyerang Lebanon
  • 1982 N Syiah Alawiah membunuh 40,000 sunni di Homs Syria
  • 2011 M Syiah Alawiah + Isnaashariah membunuh 200,000 Sunni di Syria
  • 2013 M - Mesir?
  • seterusnya? Malaysia?
Semoga kita sentiasa ditunjukkan jalan yang lurus dan benar oleh Allah yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang. Amin.










1 comment: